AJ Ježiš používal ostré slová pán Bezák a brat Filip.

27. decembra 2019, dominik6000, Nezaradené

Tento rok sa dostal do hľadáčika liberálnych medií jeden malý vidiecky farár z východu Slovenska , ktorý bol známy svojou starostlivosťou o bezdomovcov a vydedencov spoločnosti, odrazu si dovolil kritizovať sorosovský model sveta s jeho pripravovanými zákonmi na premenu súčasného sveta na pokrivený svetoobčiansko – slniečkarsko – liberálny. Ak začínal mať úspechy musela sa spustiť antikampaň, nuž a ako to najlepšie pripraviť ,nuž ked budú oponovať tí naši …liberálny biskup Bezák , či brat Filip ,z rehole františkánov, novinári z Postoya , ktorí nešetria kritikou na otca Kuffu za jeho slovník, hoci Filip si prizná že by nemal , no ale Vagovič ho tak či tak do toho dovedie. Obidvaja vysvätení musia poznať ďaleko lepšie Bibliu ako ja, ale napriek tomu si dovolím oponovať…že Ježiš používal omnoho tvrdšie slová ako buldozér a liberálne hnojisko. Veľmi známe sú tvrdé slová na adresu farizejov ako
“ hadie plemeno“ , prevracenie stolov predavačov v chráme , ktoré prebiehalo tiež s patričným buldozérom proti holubníku v Božom chráme, samozrejme tieto verejné ataky na adresu vodcov židovského ľudu boli útokom proti vrchnosti a preto s ním tak zatočili. ( toto je normálne zdôvodnenie prečo musel zomrieť pre ateistov). Podľa mnohých katolíkov je pod úroveň riadiť sa tými epizódami evanjelia, ktoré ukazujú svätý hnev Mesiáša nad hanebným a zradným postojom farizejov. Títo katolíci hovoria výlučne o milosrdenstve a vždy sa snažia napodobňovať túto cnosť nášho Pána. Boh ich môže za to požehnávať, ale prečo sa nesnažia napodobňovať ďalšie, nemenej dôležité cnosti nášho Pána?
Keď sa navrhujú nejaké rázne kroky vo veciach apoštolátu, stabilnou odpoveďou je upozornenie, že musíme postupovať s maximálnou láskavosťou, „aby sme ešte viac neostrakizovali tých, ktorí zišli zo správnej cesty.“ Môže kresťanská dôraznosť niekoho ostrakizovať? Či azda keď náš Pán napomínal farizejov, robil to s úmyslom, aby ich „ostrakizoval“?

Nuž a niekolko príkladov svätých , ktorí tiež nemali Bezákovsko – filipovský slovník a napriek tomu boli vyvýšení na oltár
Sv. Tomáš Akvinský, hoci niekedy vykresľovaný ako vždy veľmi mierumilovný, v jednej z polemík s Williamom Ockhamom, ktorého Cirkev vtedy ešte neodsúdila, povedal na jeho adresu a na adresu jeho prívržencov: „Boží nepriatelia, služobníci diabla, nasledovníci Antikrista, nepriatelia spásy ľudstva, osočovatelia, rúhači, nehanebníci ako faraón.“
Svätý Bonaventúra nazval Geralda, jedného zo svojich súčasníkov, „drzým, osočovateľom, vyšinutým, jedovatým, ignorantom, ľstivým, nehanebným, hlúpym a perfídnym“.
Svätý Bernard, keď hovoril o Arnoldovi z Brescie, ktorý vystupoval proti duchovenstvu, nazval ho „nezriadeným, hlúpym, perfídnym, nežiaducim, vagabundom, šarlatánom, podvodníkom, hanebnou nádobou, škorpiónom z Brescie, pohŕdaný rímskym pápežom, diablovým obľúbencom, požieračom ľudí, ústami plnými kliatob, rozsievačom nezhody, pôvodcom schiziem a krutým vlkom.“
sv. František Saleský, učiteľ Cirkvi, píše: „Výslovných popieračov Boha a nepriateľov Cirkvi treba odhaliť a dať poznať. Dobre urobíme, keď upozorníme na vlka, čo sa votrel medzi ovce, keď ho pomôžeme zahnať a zneškodniť.“

Koľko protestov by sme počúvali, keby dnešné katolícke médiá zverejnili proti súčasným nepriateľom Cirkvi čo i zlomok toho, čo povedali veľkí svätí!
Učenie Ježiša Krista je plné zdanlivo protichodných právd, ktoré si však, keď ich dôkladne skúmame, navzájom nikdy neprotirečia, ale vzájomne sa dopĺňajú a vytvárajú skutočne úžasnú harmóniu. Tak je to napríklad v prípade zdanlivého rozporu medzi spravodlivosťou a milosrdenstvom. Boh je nekonečne spravodlivý a zároveň aj nekonečne milosrdný. Kedykoľvek privrieme oči pred jednou z týchto dokonalostí, aby sme pochopili druhú, upadneme do vážneho bludu. Ježiš Kristus počas svojho pozemského života preukazoval obdivuhodnú láskavosť i prísnosť.
Z tohto pohľadu sú slová otca Kuffu daleko presvedčivejšie ako vajatania Bezáka , či františkána Filipa. Ano dnešní farizeji sú liberálni kresťania , ktorí sa snažia za každú cenu s dnešným svetom uzavrieť kompromis.Iste pre evanjelizáciu sú dôležité rozmanité prístupy , inak sa musí diskutovať s vrahom a alkoholikom a inak s univerzitným profesorom , ale ani jeden z prístupov by nemal ísť za hranicu popretia základného učenia.